BRADET SRL devine BRAND ROMANESC SA. Voi cate stiti despre evolutia financiara a SC BRADET SRL?

Comunicarea este cheia. Pentru mine este clar ca un copil care nu plange nu primeste mancare. Tineti minte aceste doua lucruri in timp ce vom citi cate ceva despre ceea ce doreste patronul Bradet sa faca. In speta, un brand integral romanesc prin capital strans de la oameni ca tine si ca mine. Ideea mi s-a parut absolut geniala, mai ales in contextul in care se afla compania actuala in prezent.

Untitled-1Stiu ca brandul se bucura de simpatie in randul internautilor, motiv pentru care voi scrie…cumpatat. Am invatat ca nu este bine sa urinezi in directia din care bate vantul. Asadar, o sa va spun ce mi-a placut in toata aceasta poveste si ce imi displace la aceasta companie cat si la ideea de a face o societate pe actiuni. In primul rand, mi-a displacut reactia autoritatilor si faptul ca au „dat nume”. Aceasta „scapare” a fost ca un cartonas rosu dat usor de arbitru, pe care ar fi putut sa nu il acorde si pentru care are acoperire regulamentara. Morala nu are, insa!

In primul rand nu imi place ca SC BRADET SRL are un profit la finele lui 2014 de putin peste 20.000 RON, la o cifra de afaceri de aproape 10 mil RON (de trei ori mai putin fata de 2013 desi cifra de afaceri a crescut). Nu imi place ca in anul doi de functionare (2010), contabiliceste vorbind, profitul a fost de peste 500.000 RON la o cifra de doua ori mai mica decat in prezent. In ceea ce ma priveste acesta este potentialul real al companiei. Dupa ce compania a recuperat pierderea din primul an, profitul a inceput sa atinga cote de butic de scara blocului. Pierderea initiala o inteleg: amortizari, investitii, cheltuieli de publicitate si marketing, etc. Profitul din anul urmator imi place si imi arata ca strategia din primul an a functionat. Profitul de zece ori mai mic inregistrat in anii urmatori imi arata practici comerciale tipic romanesti. Nu comentez mai mult pentru ca nu am toate informatiile necesare. Posibil sa se fi facut investitii (dar stiu ca acelea se amortizeaza in timp), posibil ca firma sa fi luat imprumuturi (costurile nu cred ca afectau profitul atat de rau si, din cate am observat, nu exista creante mai mari), posibil sa existe explicatii logice. Chiar mi-ar placea sa fie cauze si nu practici. Dar daca sunt cauze generate de business, imi arata ca ultimii trei ani nu aratat atat de bine. 🙂

Imi place, repet, ideea pe care a avut-o, de a face o companie cu capital integral romanesc, o companie a romanilor. Pastrand proportiile, este cum Barcelona are „socios”. Dar nu imi place catusi de putin felul in care a ales sa inceapa aceasta creatie. Obiectivul este de strangere a unui capital de 10 mil RON, o suma echivalenta cu cifra de afaceri din prezent a SC BRADET SRL. De aici probabil si necesarul acestui capital. Primul impuls a fost de a cumpara cateva actiuni. Al doilea a fost de a analiza actuala companie. Ma asteptam ca la o astfel de suma care se doreste a fi stransa sa existe un site propriu, o campanie de informare in presa locala cat si un plan minimal al afacerii. Nu este suficient sa platesti pentru a lua parte la un vis, fara sa stii nimic despre dezvoltarea si finalitatea acestuia. Sa fim sinceri, totusi, nu este doar o poveste. Se vrea a fi o afacere. Un site propriu ar fi avut costuri totale de cateva sute de RON, incluzand domeniu, site si gazduire. Un plan era usor de redactat, avand in vederea experienta acumulata. Iar campania din presa locala se impunea pentru ca cei mai probabili investitori sunt argesenii.

Ideea este simpla: nu cred ca poti atrage 10 mil RON, cu o valoare de 100RON/actiune, vanzarea a 100.000 de actiuni, unui numar probabil de cateva mii sau zeci de mii de oameni. Pentru ca se doreste a fi o companie a oamenilor nu a altor companii. In aceste conditii, daca doreste sa cumpere actiuni o alta societate de profil ce se intampla? Sau daca o corporatie face oferta sa cumpere tot pachetul de actiuni, mai este aceasta o companiei a oamenilor? Inteleg ca ideea este sa faca un brand al tau, al meu, al nostru. Pentru cei care vor sa dea curs initativei, pot cumpara actiuni de aici. Pentru cei care doresc sa verifice istoricul financiar al actualei firme, o pot face aici. Daca aveti dubii si doriti sa contactati compania BRADET, o puteti face aici. Eu i-am contactat si astept raspunsul lor.

Si, ce imi place la nebunie, este cum a reusit un administrator sa transforme un aparent dezavantaj intr-o parghie sau o modalitate de revitalizare a afacerii. Aceasta a trebui sa fie definitia managementului de criza. In prima faza de implementare mi-ar fi placut sa vedem si marketing a la carte.

PS: Va povesteam aici cum s-ar putea ca brandul sa creasca. Nu vedeam aceasta solutie atunci. Daca nu va gestiona rapid acest capital de imagine pe care l-a strans involuntar s-ar putea sa vedem o idee buna moarta la nastere.

Acest articol a fost citit de 1011 persoane.

Tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *