De ce nu este introdus BAC-ul diferentiat?

Recunosc ca am fost luat prin surprindere atunci cand am aflat ca elevii de a douasprezecea au BAC-ul in aceasta perioada. Pur-si-simplu am pierdut in asa hal contactul, incat doar aglomeratia din fata unui liceu m-a facut sa imi dau seama.

Si dandu-mi seama de acest lucru mi-am adus aminte si de experimentele facute de Ministerul Educatiei pe tineret.Cu mici amendamente, in acest articol voi critica doar ME.

Pai daca tot au facut invatamantul obligatoriu pina in clasa a 10-a si se intra la liceu chiar si cu medii sub 5 (este vorba de licee industriale, nu cele de top) de ce Dumnezeu nu au facut si un BAC diferentiat? O proba a maturitatii cu trei nivele, pe tip A-B-C, in care elevul sa se poata incadra in functie de medii sau de propria alegere. De ce sa fie obligat un tinar care a intrat la liceu cu profil mecanic ,cu media 5, sa dea aceleasi probe cu cei care au intrat la licee de top, basca au facut-o si cu note mari? Si nu poti condamna nici profesorul ca nu a reusit sa scoata dintr-un astfel de elev unul care sa treaca bacalaureatul.

In plus, am o problema cu introducerea supravegherii video. Masura, desi buna in esenta, nu va transforma niste copii in oameni responsabili si constienti ca trebuie sa invete. Si nici nu ii va face mai destepti. Nu face decat sa arate un grad de pregatire real. Si sunt sigur ca rezultatele nu ar fi fost cu mult mai bune in urma cu 5,10 sau 15 ani daca ar fi introdus supraveghere atat de stricta. Sa fim sinceri.

Poti avea un tinar, sau tinara, extrem de dezghetati, cu abilitati reale de comunicare, cu un discurs bun si o atitudine perfecta pentru vanzari, dar care sa nu aiba nici in clin, nici in maneca, cu geografia sau istoria. Sau, de ce nu, matematica. Pentru ca unui tanar care a terminat biologie-chimie sau franceza-engleza este oarecum absurd sa-i ceri sa aleaga inca o proba pentru care a avut doar o ora pe saptamana. Notiunile elementare sunt importante. Pot fi de acord cu asta. Dar de aici si pina la a le transforma in probe, este distanta lunga.

O diploma de tip A poate ramane cu probele din prezent. O diploma de tip B poate avea probele de baza si una sau doua materii din baza pregatirii lui. Iar o diploma de tip C sa contina doar baza. Oare este chiar atat de dificil de implementat asa ceva?

Si pentru ca tot am adus aminte de cele 10 clase obligatorii, nu inteleg de ce, la terminarea celor 10 nu i se poate da elevului posibilitatea sa continue cu materiile de baza, cate putin din toate, sau sa aprofundeze o parte dintre acestea? Dar miza este pentru invatamantul universitar, pentru ca acolo se invart banii. Nicidecum pentru liceu.

Acest articol a fost citit de 1674 persoane.

Tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *