Mercantilismul reclamelor nu trebuie sa ne implice copiii

Am mai nou o problema cu reclamele. Ma revolta, in primul rand ca parinte, reclamele in care protagonistii principali sunt copiii. Sunt de parere ca a pune un copil intr-o reclama este cel putin de evitat, daca nu chiar un santaj emotional nesimtit. In ciuda farmecului pe care doar un copil il poate avea,este innaceptabil sa ii punem sa ne vanda produsele.

Tot ca parinte ma enerveaza reclamele la jucarii, de pe Cartoon Network. Ma enerveaza pentru ca prezentarile sunt mult distorsionate fata de realitate, atat prin animatie cat si prin reactiile copiilor din spoturi. Atunci cand imi prezinta un robot care se lupta cu un altul, spotul este incarcat de efecte speciale, plin de dinamism, iar in realitate avem un robot static. In astfel de situatii consider ca este o reclama care induce in eroare cu buna stiinta. In esenta ea nu induce neaparat ci poate doar declanseaza in mintile fragede ale copiilor niste mecanisme. Si seteaza niste asteptari. Inevitabil jucaria respectiva isi va pierde aspectele comerciale incepand cu a doua zi cand copilasul realizeaza ca nu este tocmai cum era la televizor. Robotul nu se lupta singur. Nu face nimic daca nu il misc eu. De ce ? Pentru ca nu are aceleasi insusiri pe care le avea in reclama.

Sunt de acord ca reclama isi atinge scopul, insa mecanismele folosite incalca ,cel putin, standardul moral, daca nu chiar si pe cel etic. Nu poti prezenta un copil cand se spala pe dinti si sa pui accent pe fericirea acestuia. Din toata aceasta reclama sunt clare doua lucruri: niciun copil nu este bucuros si entuziasmat sa se spele pe dinti si, doi, receptorul reclamei trebuie sa fie parintele. Motiv pentru care nu ar trebui sa vedem, si nici nu cred ca exista, pasta de dinti cu Spiderman sau Tom si Jerry. Daca exista, este peste puterea mea de intelegere.

Sa luam spre exemplu inclusiv reclama la Bilomag Forte, care desi nu este cu,despre sau pentru copii, are un mesaj pervers. Ceea ce se vrea a fi transmis prin spotul radio respectiv este ca daca iei o pastila ai timp si de distractie si nici nu pici examenele. Perversitate maxima. Nu mai sunt atat de multi studenti si au scazut cumva vanzarile de targeteaza cu asa efervescenta? Sau cat de idiot sa ajungi, ca student, sa crezi ca iei o pastila de lecitina si fuga in club. Nici nu mai trebuie sa studiezi ca pastila ia singura examenul. Daca studentii nu sunt chiar atat de idioti (desi fac prinsoare ca sunt multi care inghit galusca) atunci reclama este jignitoare.

Mercantilismul nu trebuie sa ne implice copiii.Acele crize din magazin ar fi evitate. Nu tine de educatie, tine de impulsul copilului, de mecanismele declansate in el. Si, evident, coroborat cu unele carente in a-i explica de ce anumite produse nu pot fi achizitionate.

Acest articol a fost citit de 1884 persoane.

Tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *