Silfidele prezinta lenjerie,plinutele prezinta chiloti

Mi-am adus aminte de o reclama a unei companii care se ocupa de lenjerie intima si de cum au ales ei sa promoveze femeile ceva mai plinute. De fapt, femeile normale, nu domnisoarele acelea piele si os. Si nu pot sa nu aduc aminte si de reclamele care ii au drept protagonisti pe barbati. Sau de cum sunt facute hainele din ziua de astazi, de scot tot ce este mai bun in evidenta.

Una peste alta, as fi ipocrit sa spun ca ma deranjeaza croiala. Dar am fi ipocriti si sa recunoastem ca realitatea este alta. Cu totul alta. Hainele pentru femei, blugii in special, au ceva aparte. Si anume o croiala facuta sa…tina totul la un loc si sa modeleze corpul. Adica imi inchipui chiar si o duduie ceva mai plinuta cum se chinuie sa intre intr-o pereche de blugi M. Si cum face ea toate sacrificiile, pentru ca la final, odata intrata in blugi, acestia sa faca restul. Sa ii tina formele, sa le modeleze, sa o faca sa arate cu cateva kilograme mai slaba. Dar cu ce pret? Cu pretul de a induce in eroare barbatii. Daca te duci la piata si cumperi un pepene fara sa ii faci dop, acasa s-ar putea sa constati ca nu este tocmai ce iti doreai. Asa este si la respectivele domnisoare. Toate bune pina eliminam din ecuatie blugii. Si vedem ca fundul nu mai este asa de obraznic, ca piciorusele sunt de fapt niste butucei si ca talia se cam duce inspre lateral.

Si ca sa nu ziceti ca sunt misogin, trebuie sa ne luam un pic si de blugii pentru barbati. Nu gasesc nicio modalitate finuta sa o spun, asa ca o voi spune direct: anumiti blugi pentru barbati sunt croiti sa ii faca sa para mai dotati decat sunt. Pentru ca daca unui barbat ii fug ochii spre sutienul unei femei, fiti siguri ca si unei femei i se indreapta privirea spre prohab. Deci? Marketing. In reclamele pentru chiloti, prezentate de Vin Diesel, Beckham sau Ronaldo, cred ca exista un…plus valoare adaugat de cei din Departamentul de Marketing. Ganditi-va ca exista inclusiv chiloti denumiti sugestiv “Mr. Big”.

Mie imi miroase a reclama mincinoasa, chiar daca unii pot spune ca a struguri acrii. Cred ca multi dintre cei care citesc poate nu dau atentie la aceste aspecte. Dar va asigur ca daca majoritatea nu ar fi avut astfel de perspective, pai atunci nici croiala si nici reclamele nu ar fi fost facute in acest fel. Imaginati-va o „silfida” de 90 de kilograme si 1,65 intr-o reclama de la Victoria`s Secret. Parca nu mai este atat de Secret, nu? Parca nici nu iti vine sa ii mai zici lenjerie, ci de-a dreptul chiloti.

Una peste alta, minciuna, impachetata frumos sub numele de “marketing”, prinde si vinde. Si, desi inseala asteptarile consumatorului final, ea totusi vinde. In plus, idealul masculin si feminin este departe de ceea ce regasim in cotidian. Si, poate cel mai important aspect dintre toate, pe cat de mult ne chinuim sa ne imbracam, sa ne asortam si sa ne accesorizam, pe atat de mult ne dam seama ca obiectivul principal este sa incercam sa dam hainele jos. Si pe ale noastre si pe ale partenerului de sex opus, pe care il/o tot privim.

Acest articol a fost citit de 1467 persoane.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *